31 päivän kyykkyhaaste

Ja taas mennään…

SE OLI SIINÄ! Suurkiitos kaikille mukana olleille mahtavasta meiningistä!

Seuraava etappi Kesäkroppa..? =)


31 päivän kyykkyhaaste on taas täällä, tervetuloa kyykkymaaliskuu…

Tänä vuonna osallistujien kesken arvomme viikottain jotain hyvinvointiin liittyvää, ole mukana, tee hyvää itselle ja nauti kyykyistä. Vuonna 2015 haasteessa oli mukana yli 27000 kyykkääjää, mitenkähän tänä vuonna?

Matka alkaa jo 1.3.2016,  ja 250 kyykkyä tehdään maaliskuun viimeisenä päivänä. Muutama lepopäivä mahtuu väliin, mutta wow – taas se alkaa…

Miksi kyykky?

Kyykky on yksi ihmisen perusliikemalleista. Se on kaikkine variaatiomahdollisuuksineen loistava ja monipuolinen treeniliike.

Kyykkäämällä harjoitat reisien ja pakaroiden suuria lihaksia, jotka ovat tärkeitä mm. tasapainon kannalta. Kyykkyyn ja sieltä ylös pääseminen vaatii myös liikkuvuutta lonkista, polvista ja nilkoista.

Tätä loistoliikettä ei siis kannata unohtaa, vaikka kuntosali ja lisäpainot eivät olisikaan osa arkeasi!

Huom! Kyykkääthän vain jos kroppasi sen kestää – liikettä tehdessä esim. polvissa (tai muuallakaan) ei pidä tuntua kipua. Mikäli arveluttaa, kyykkytekniikka kannattaa tarkistuttaa ammattilaisella. Ellet pysty tekemään kyykkyjä, voit tehdä maaliskuusta omannäköisesi hyvinvoinnin kuukauden liikkumalla muuten ja syömällä terveellisesti. Pidetään hauskaa!

Valmistaudu alkavaan 31 päivän kyykkyhaasteeseen totuttamalla kroppa kyykyn vaatimaan asentoon. Vain 2 – 5 min/päivä, ohjeet videolla.

Miten teen liikkeen oikein?

– asetu hieman lantiota leveämpään haara-asentoon
– pidä kyykyn aikana selkä ryhdikkäästi suorana ja kumarru
kevyesti eteenpäin
– pidä kantapäät lattiassa
– varmista, että polvet eivät käänny sisäänpäin, vaan
ovat varpaiden yläpuolella tai avautuvat hieman ulospäin

Vinkkivideo 2: löydä sinulle sopivin kyykkäysasento

Vinkkivideo 3: tee kyykkyhaasteesta monipuolisempi – kokeile eri kyykkäysvariaatioita

Vinkkivideo 4: kokeile sohva/seinävenytystä

Vinkkivideo 5: venytys askelkyykyn ala-asennossa

Vinkkivideo 6: pakaran venytys

Vinkkivideo 7: nilkan liikkuvuuden testi/venytys

Motivire Facebookissa:

Tuottavuutta hyvinvointiteknologiasta -seminaari järjestetään Porin Promenadikeskuksessa klo 12-16, osta lippusi nyt Motiviren tarjoamaan etuhintaan.

Jos siis haluat olla tehokkaampi ja tuottavampi, kuulla satakuntalaisen menestystarinan tai ymmärtää miten teknologiaa hyödynnetään urheilussa, hanki lippusi nyt!

Paikalla mm. biohakkeri Teemu Arina, älyvaatteiden kehittäjä Akseli Reho ja Ässien toimitusjohtaja Eeva Perttula

Motiviren etukoodilla tapahtumaan hinnalla 39€ (norm. 50€)
(Käytä alennuskoodia "Motivire39")
... See MoreSee Less

View on Facebook

www.lyyti.fi/reg/thtfoorumi_motivire ... See MoreSee Less

View on Facebook

Pin It on Pinterest

Share This