Huomioi hyvintointihankkeen kolme tyyppihaastetta

Huomioi hyvintointihankkeen kolme tyyppihaastetta

Ilmoittaudu halutessasi Työkykykiertueen hyvinvoinnin aamuihin tai pyydä yhteydenottoa. Ratkaistaan haasteita yhdessä.

Haaste 1: Osallistavuus. Miten saadaan henkilöstö osallistumaan?

Palvelun valinta ja siihen sitoutuminen lähtee yrityksen johdosta ja avainhenkilöistä. Palvelun tulee tarjota jokaiselle osallistujalle henkilökohtainen tarttumapinta ja samalla olla innostava ja kiinnostava.

Vinkki: Valitse palveluntuottaja, joka on osoittanut saavansa ihmiset vapaaehtoisesti mukaan ja kiinnostumaan omasta hyvinvoinnistaan.

Haaste 2: Mitattavuus. Mitä mittareita palvelussa käytetään?

Palvelua hankittaessa on voitava määritellä tavoitteet selkeästi: mitä halutaan ja miten tuloksia mitataan. Sitä siis usein saadaan mitä mitataan – mutta voimme mitata lopputulosta VAIN niiden kohdalla, jotka palveluun osallistuvat.

Vinkki: Valitse palvelu, joka on osoittanut osallistavuutensa sekä pystyy mittamaan prosessin tuloksia.

Haaste 3: Vaikuttavuus. Mitä tuloksia voidaan odottaa?

Palvelua hankittaessa halutaan tuloksia, joten on järkevää panostaa palveluun, jossa niitä on todennetusti saatu aikaan. Parhaassa tapauksessa palvelun tuottajan asiakkaat ovat investoineet tuottajan palveluihin uudestaan. Tämä on usein osoitus siitä, että palvelun vaikutus näkyy tuloksessa ja henkilöstön tekemisessä.

Vinkki: Valitse palvelu, joka on osoittanut pystyvänsä osallistamaan, pystyy mittaamaan hyödyn sekä todennetusti on tuloksellinen eli vaikuttaa positiivisesti henkilöstön hyvinvointiin ja hyvinvointiosaamiseen.

Henkilöstöpäättäjä, tervetuloa Hyvinvoinnin aamuun! 

 

 

Työkykykiertue on suunnattu työyhteisön hyvinvoinnista päättäville

Valmentajat ohjaavat positiivisella otteella tekemään arjessa pieniä mutta järkeviä valintoja. Hankkeilla vahvistetaan kuin varkain työyhteisön jäsenten yhteenkuuluvuutta.

Satu Angervo

Työhyvinvointipäällikkö, Destia Oy

Motivire on laaja-alaistanut ihmisten käsitystä työhyvinvoinnista. Valmennus on näkynyt työarjessamme hymyinä ja vitsailuna ruokapöytäkeskusteluissa. Tämä on osallistanut jopa ne jotka eivät lähteneet mukaan varsinaiseen valmennukseen.

Marko Lummio

Henkilöstöpäällikkö, Kemira Chemicals Oy

Henkilöstöpäättäjä, tervetuloa Hyvinvoinnin aamuun! 

 

 

Työkykykiertue on suunnattu työyhteisön hyvinvoinnista päättäville

Motivire-palvelut ovat todennetusti poikkeuksellisen osallistavia, mitattavia ja vaikuttavia. Jätä yhteydenottopyyntö, niin suunnitellaan yhdessä henkilöstösi hyvinvointia. Voit myös ilmoittautua innostavan Työkykykiertueemme Hyvinvoinnin aamuun.

Motivire Oy on kokenut työhyvinvointipalveluiden tuottaja, joka toteuttaa yritysasiakkaille henkilökunnan hyvinvointiosaamista parantavia palvelukokonaisuuksia ja -työkaluja asiakkaiden työkykyjohtamisen tueksi. Käytännössä palvelut koostuvat yksilö- ja ryhmävalmennuksista joiden tukena käytetään mm. luotettavia kuntomittauksia.

Motivire on valmentanut yli 13 000 työntekijää, yli 200:ssa eri toimialoja edustavassa yrityksessä, ja paketoinut valmennusprosesseihinsa näistä kertyneen varsin laaja-alaisen osaamisen.

Motivire-palvelut ovat todennetusti poikkeuksellisen osallistavia, mitattavia ja vaikuttavia. Jätä yhteydenottopyyntö, niin suunnitellaan yhdessä henkilöstön hyvinvointia tai ilmoittaudu innostavaan Työkykykiertueemme Hyvinvoinnin aamuun

Motivire on meillä näkynyt siten, että olemme yhdessä kiinnittäneet elintapoihimme huomiota. Sairauspoissaolot ovat myös vähentyneet selkeästi.

Tuija Petänen

Rahoituspäällikkö, Oy Nordisk Film Ab

Palvelussa huomioidaan ihmisten erilaisuus. Juuri tämä yksilöllisyys ja kokonaisvaltaisuus tekivät hyvinvointiohjelmasta toimivan myös meidän konsernissa, sillä henkilökunta koostuu hyvin eri ikäisistä ja erilaisista ihmisistä. Saimme aikaan hyviä tuloksia, jotka toivon mukaan heijastuvat myös työpaikalla energiseen tekemiseen ja henkilöstön hyvinvointiin. Löytyi joukostamme myös yksi huikeisiin tuloksiin päässyt työntekijäkin, hän on hyvä esimerkki siitä, mitä tällainen valmennus voi parhaimmillaan saada aikaan.

Katariina Lampila

HR-asiantuntija, Lännen palveluyhtiöt Oy

Henkilöstöpäättäjä, tervetuloa Hyvinvoinnin aamuun! 

 

 

Työkykykiertue on suunnattu työyhteisön hyvinvoinnista päättäville

Palvelun tulee olla osallistava, mitattava ja vaikuttava

– jos näin ei ole, tuhlataan vain yrityksen rahaa ja henkilökunnan aikaa

Pin It on Pinterest

Share This