Pori, Suomen hyväkuntoisin kaupunki

10 viikon ilmainen treeniohjelma porilaisille!

Startti  lauantaina 1.9.2018

 

Mistä on kysymys?

  • kaikki tämä veloituksetta
  • 10 viikon treeniohjelma
  • 3 treeniä viikossa, joista 1 on ohjattu
  • ilmainen valmennussivusto
  • selkeät treeniohjeet videoineen
  • hyvinvointivinkkejä
  • 2 hyvinvointiluentoa
  • Facebook-ryhmäkeskustelu
  • avajais- ja päätöstapahtuma
  • treeniohjelma suunniteltu perusterveille aikuisliikkujille
  • tarkoitettu porilaisille ja porislaismielisille

 

Pori, Suomen hyväkuntoisin kaupunki

Tämä on ehkä Suomen suurin ja laajin koskaan kaupunkilaisille suunnattu yhteinen hyvinvointihanke. Hankkeen tarkoituksena on yhteistyössä innostaa porilaiset liikkumaan sekä samalla tuoda tutuksi upeita porilaisia liikuntapaikkoja ja -mahdollisuuksia. Tämän hankkeen avulla tuodaan paikallisten urheiluseurojen sekä hyvinvointialan ammattilaisten osaaminen ja ohjatut treenit täysin veloituksetta kaikille porilaisille sekä porilaismielisille.

Me Motiviressä olemme suunnitelleet porilaisille 10 viikon lihaskuntotreeniohjelman, jonka voi toteuttaa missä tahansa ulkotiloissa, esimerkiksi leikkipuistoissa.

Kaikkien porilaisten yhteistä treenisyksyä rakentamassa

Muut tahot:

Porin kaupunki

Radio Pori (markkinointi)

Porin Nuorkauppakamari ry (tapahtuma- ja yritysyhteistyö)

MotivEngage Oy (sähköinen valmennusalusta)

Kauppakeskus Porin Puuvilla (3.11 hyvinvointipäivä)

Motivire (Kokonaisuus)

Kysymyksiä ja vastauksia

Mitä treenisyksy 2018 maksaa?

  • Ei mitään!

Miten saan treeniohjelman itselleni?

Kenelle treenit on suunniteltu?

  • Treenit on suunniteltu perusterveille porilaisille tai porilaismielisille henkilöille.

Missä voin treenata?

  • Ohjatut treenit lauantaisin porilaisilla liikuntapaikoilla ja leikkikentillä, mutta treenit soveltuvat tehtäväksi lähes missä vain! Et tarvitse välineitä treenien toteuttamiseksi, joten voit tehdä treenit vaikka olohuoneen lattialla, kotipihalla tai leikkipuistossa! Liikkeisiin on annettu variaatioita leikkipuistotreenaajille.

Mitä mukaan ohjattuihin treeneihin?

  • Mukavat treenivaatteet
  • Jumppapatja tai jokin muu alusta (esimerkiksi vatsalihaksia ja lankkuja tehdessä alusta voi lisätä mukavuutta)
  • Vesipullo
  • Iloinen mieli!

Mitä jos sataa?

  • Sade ei meitä haittaa! Pukeudu siis silloin sään mukaisesti.

Kuinka usein treenataan?

  • Ohjelmaan on suunniteltu kolme lihaskuntotreeniä viikossa.
  • Treenit vaihtuvat viikoittain.
  • Lauantaisin ohjattu perustreeni, jolloin myös käydään läpi viikon treeniliikkeet yhdessä ohjaajan kanssa.
  • Tiistain treeni on tasoltaan haastava ja torstain kevyt.

Missä ohjatut treenit tapahtuvat?
Parissa kymmenessä liikuntapaikassa ja leikkipuistossa ympäri Poria. Nyt jo varmistuneet paikat ovat alla ja ensi viikolla ilmoitamme paikkoja vielä lisää

  • Erku-Areena, pesäpallostadion (Pesäkarhut)
  • Musan kenttä (Musan Salama)
  • Vähärauman koulu (Musan Salama)
  • Pelle Hermannin leikkipuisto, Kirjurinluoto (Porin Tarmo)
  • Kuninkaanhaan koulu (Porin Uimaseura)
  • Toejoen koulu (Toijoen Veikot)
  • Tuulikylän leikkipuisto (Toijoen Veikot)
  • Noormarkun yhtenäiskoulu (Noormarkun Nopsa)
  • Väinölän koulu (Karhu-Futis)
  • Koivula, paikka tarkentuu (Liikuntaseura Pori)
  • Sampola, paikka tarkentuu (Karhu-Futis)
  • Kalaholman koulu
  • Lisää paikkoja ilmoitetaan jo ensi viikolla!

Mitä tapahtuu 10 viikon treeniohjelman jälkeen?

  • Valmennusjärjestelmä pysyy avoinna loppuvuoden 2018 ajan, joten sinulla on vielä silloin mahdollisuus  käyttää järjestelmää ja tehdä treenejä.
  • Tällöinkään sinulta ei veloiteta yhtään mitään!

Vieläkö mieltäsi painaa jokin asia? Voit kysyä siitä Facebook-ryhmässä ->

Näin treenataan

Kymmenen viikon aikana treenataan kolme kertaa viikossa niin, että treeniviikko on lauantaista perjantaihin. Viikon treeniohjeet ilmestyvät valmennusjärjestelmään aina lauantaiaamuisin.

Treenit ovat seuraavanlaisia:

  • Lauantain treenit järjestetään ohjatusti lukuisilla liikuntapaikoilla ja leikkipuistoissa. Tällöin tehdään yhdessä lauantain treeni sekä opastetaan koko viikon liikkeet niin, että ne on turvallista toteuttaa omatoimisesti.
  • Tiistain treenissä voi haastaa ja ylittää itsesi! Se on siis hieman haastavampi kuin muut viikon treenit.
  • Torstain treeni on kevyempi ja silloin treenin lisäksi tehdään myös kehoa huoltavia harjoitteita.

Jos nämä päivät eivät sovi viikkoaikatauluusi, voit suunnitella treeniviikkosi toisin. Tee aikataulu kuitenkin niin, että viikon aikana tulee sopivasti työtä ja lepoa. Ei esimerkiksi niin, että treenaat kolmena päivänä peräkkäin.

Pin It on Pinterest

Share This